Crowdfund Update 16/03/2019

All needed info available in English now. Take a look inside my head, what I dream off.

Buy my book and be one of the only 250 in the world who own a limited edition copy!

https://www.voordekunst.nl/projecten/8627-fotoboek-i-love-you-decay-thermphos-1

Presentatie_Thermphos-(13)_internet.jpg

Boek update 12 / 03 / 2019

Vandaag een belangrijke dag in het 'boek-maak-proces' het gaat nu echt binnen bereik komen!

Het fotoboek over de #Thermphos fabriek is nu te bestellen via #Crowdfundplatform voordekunst.nl

Alle informatie vind je via onderstaande link: https://www.voordekunst.nl/projecten/8627-fotoboek-i-love-you-decay-thermphos-1 Wil je meer weten over mij of mijn project I Love you Decay, stuur een bericht of bel me. Wil je meer beeld zien en of kopen? Bekijk mijn website: http://www.paulvanbueren.com/places

I Love you Decay: Thermphos
Mamiya 645
Kodak Portra 400
Copyright by Paul van Bueren

Presentatie_Thermphos-(26.1)_internet.jpg

Boek Update 11 / 03/ 2019

Weer een grote stap dichter bij het maken en publiceren van mijn eerste kunst/fotoboek. Vandaag is de Crowdfundcampagne live gegaan. Jouw donatie helpt mijn droom in vervulling te gaan én je krijgt er een te gek en uniek boek voor terug! Er worden slechts 250 exemplaren gemaakt, met elk 56 unieke beelden van de failliete Thermphos fabriek in Vlissingen-Oost. Een publiek geheim in Zeeland.

Via deze LINK vind je meer informatie over hoe je kunt helpen mijn boek te produceren en of hoe je het boek kunt bestellen voordat het in de winkels ligt.



Presentatie_Thermphos-(29)_internet.jpg
Presentatie_Thermphos-(175)_internet.jpg

NEW PRINTS AVAILABLE IN THE SHOP

New Prints available in the shop.

Places starting form €65,-
Fine Art Portraits starting from €75,-


Take a look HERE

Any questions or special print wishes? Contact me by email or phone I will be happy to answer and help you.

Nadine-(7)_internet_credits.jpg

Kunstenaar met een Camera

Ja waarom ook niet eigenlijk? Wat heb ik te verliezen? Eindelijk daalt het besef in dat ik hier best over mag praten. Het is niet langer nodig mij te verstoppen en laat weten wat er speelt in mijn zakelijk leven.

Onlangs heeft een grote vaste opdrachtgever besloten om na zes jaar te stoppen met onze samenwerking en te kiezen voor een andere fotograaf, erg jammer natuurlijk. Een eenzijdig beslissing dat wel, maar ik ben ze er dankbaar voor.

Zes jaar lang heb ik honderden opdrachten groot en klein met liefde, plezier en aandacht ingevuld. Al die jaren kreeg ik het vertrouwen deze opdrachten naar eigen inzicht en in samenwerking met de afdeling communicatie in te vullen. Er was ruimte om te groeien en fouten te maken. Ze lieten mij toe tot hun klanten en vertrouwden erop dat ik hen net zo zou behandelen als dat ze zelf doen. Met aandacht en tijd, naast de ondernemer, gezien en gehoord worden. Dat vertrouwen heb ik terugbetaald in goed en mooi beeld. Nu is het voor mij ook tijd om mijn diensten aan andere te bieden, ik heb tijd en ruimte om samen een nieuwe relatie te bouwen. De volle tien tellen heb ik nodig gehad om van deze klap te bekomen, zo heeft het gevoeld. Maar ik sta weer op. En laat van me zien en lezen.

Veerkracht, gelijk een sterk punt. Daarnaast doorzettingsvermogen, empathie, flexibiliteit en betrouwbaarheid. Een flinke dosis creativiteit en ik kan denken in oplossingen.

Ik gooi mezelf voor de leeuwen, wat heb ik te bieden?

Paul van Bueren is de naam, een zelfstandig werkend kunstenaar met een camera met ruim tien jaar ervaring in het maken van allerlei soorten portretten (daarover later meer) en bedrijfsreportages. Hooggevoelig, daardoor kan ik met iedereen contact maken en laat ik je niet gaan voordat je tevreden bent met je portret. Betrouwbaar, daar mag je zelf achterkomen, dat heeft tijd nodig. Flexibel in tijd en invulling van de opdracht. Goed beeld, vanuit een goed idee of een onderbuik gevoel. Altijd iets extra’s. Net zoveel aandacht voor het maken van 1 portret als voor 100 portretten. Milieubewust, toekomstgericht: geen eigen auto, maar een fiets en een treinabonnement en een goede relatie met een lokale autoverhuurder. Ik kom altijd en overal waar ik zijn moet. 9 Uur is bij mij 8:45. Te laat komen kost mij moeite. Samenwerken aan het best mogelijke beeld heeft mijn voorkeur, of dat in het voortraject, tijdens of na het maken van de beelden is of het gehele project, de focus ligt op de wens van de opdrachtgever. Ik voeg daar mijn ervaring, creativiteit en enthousiasme aan toe. Wanneer mag je mij wel bellen of mailen? Als je de meerwaarde van goed beeld erkent en dit belangrijk vind. Beelden gemaakt met aandacht. Wanneer je alle medewerkers even belangrijk vindt en dit graag wilt laten zien. Wanneer je trots bent op de producten die je maakt of de dienst die je levert en dit door middel van mooie beelden wilt delen met de wereld. Wanneer je mijn werk mooi vindt en graag met mij wilt werken om wie ik ben en wat ik maak.

Wanneer moet je mij niet bellen of mailen?

Als je op zoek bent naar jong, snel en wild. Bij mij geen termen als ‘influencer’ of borst klopperij. Als je mijn beelden niet mooi vindt. Of omdat ik toevallig in de buurt woon.

Nee, gewoon het goede beeld, gemaakt met aandacht. Ik heb nog tijd voor de mensen en onderwerpen voor mijn camera.

Graag kom ik langs voor een (hernieuwde) kennismaking. Breng ik de bolussen mee voor bij de koffie. Laten we samen optrekken en het beste uit elkaar halen. Ik hoor of lees graag van je. Zie ik je graag binnenkort, ik drink mijn koffie graag heet, sterk en zwart.


http://www.paulvanbueren.com

TD16_2-Luik_internet.jpg

Boek Update 02/02/2019

Er staan veel woorden in mijn persoonlijke woordenboek, maar 'opgeven' staat daar niet tussen, ik heb het net nog nagekeken. Sinds 2014 werk ik aan mijn eerste #fotoboek over de failliete fabriek van Thermphos in Vlissingen-Oost.

Het is me gelukt om toegang te krijgen tot dit publieke geheim, om daar rond te kijken en te fotograferen.

Niet als journalist, maar als estheet. Ik heb het vermogen een locatie, een gebouw te kunnen personifiëren en zo ook de gebouwen van de #Thermphos. Dit heeft geresulteerd in 56 unieke en nooit eerder vertoonde beelden van de in 2012 failliet verklaarde fabriek.

Vorige jaar oktober had ik mijn boek voor het eerst in handen. Het was een drama, de drukker heeft deze opdracht niet echt serieus genomen en mijn tussenpersoon gooide er ook met de pet naar. Juridisch loop dit verhaal nog.

Inmiddels heb ik een nieuwe drukker gevonden waar ik weer gewoon een naam heb en geen nummer ben. En dat is een super fijn gevoel, gewoon gezien worden, #aandacht. En er is een nieuwe datum voor het drukken van het boek! Dinsdag 12 maart ga ik op bezoek bij de drukker om de eerste druk bij te wonen. Super spannend!

I Love you Decay: Thermphos Mamiya 645 Kodak Portra 400

I Love you Decay: Thermphos
Mamiya 645
Kodak Portra 400

Bedrijfsreportage, het begon al zo'n honderd jaar geleden dat grote en kleine bedrijven graag wilden laten zien wie ze zijn en wat ze doen.

Men huurde een fotograaf in voor een periode en hij of zijn maakte een compleet beeld van de werkzaamheden van het bedrijf, dit ging in boekvorm. Het Bedrijfsfotoboek, een verzamelobject. Sommige zijn erg veel geld waard. Neem bijvoorbeeld het boek 'PLEM' met beeld van Cas Oorthuys.

Vandaag de dag gaat alles snel. Wie staat er nog stil bij de stappen die je nodig hebt om bijvoorbeeld een stalen hijsarm voor een schip of een kraan te maken.

Wie heeft er nog aandacht voor de vakman die met een lasapparaat dingen kan maken die er de dag ervoor nog niet bestonden? En wie laat er nog goede foto's maken door een professionele fotograaf?

Ik kom graag bij je langs. Laat zien wie je bent en wat je doet. Mensen bewust maken van de waarde van je vakmensen en je producten. Betrokkenheid.

Geen glamoureus beeld van de werkvloer, maar echt mensen met echt beroepen. Bel of mail me voor meer info en prijzen.

2luik_portretrechts.jpg

We leven in een tijd van druk. Hoe vaak hoor je iemand dat antwoord geven? 'He hoe is het met je?' 'Druk!' Krijg je steevast als antwoord.

Druk als in veel te doen in te weinig tijd, maar druk ook als een expansievat dat op ontploffen staat simpel weg omdat het niet ontlucht wordt. Sociale druk.

Je 'moet' je leven delen, altijd online zijn en een de beste versie van jezelf laten zien ook al ben je het niet. Een goede reden om gas terug te nemen, als je je hierin herkent en je afvraagt waarom gaat de tijd toch zo snel.

Bij Paul van Bueren vind je een kunstenaar die nog tijd en aandacht heeft om te investeren in de mensen of de plekken voor de camera. Ben je op zoek naar rust en een super portret, vraag wat Paul voor je kan doen. Samen een dag door je bedrijf lopen en kijken, luisteren en voelen wat er speelt op de werkvloer.

Of een opvallend anders portret door gebruik te maken van een analoge camera met 4x5 inch negatieven.

Rust, aandacht, tijd genoeg. Dat zijn mijn steekwoorden welke ik in mijn tas meedraag. Mijn werk is niet gister klaar maar gewoon binnen een afgesproken tijd.

Kijk eens rond op mijn website:

Artist Cathalijne Postma of Kasboek Collectief
Cambo SC-1
Fomapan 400
paulvanbueren.com

paulvanbueren.com:portraits09.jpg

Inside de Hedwigepolder

pol·der (de; m; meervoud: polders) 1door dijken afgescheiden terrein, zodat het buitenwater kan worden gekeerd en het binnenwater (kunstmatig) kan worden afgevoerd.

Zet er de naam ‘Hedwige’ voor en je hebt de naam van een omstreden stuk gewonnen land op de grens van Zeeuws-Vlaanderen en Vlaamse Prosperpolder aan de andere kant. Uitkijkend over de Westerschelde zie je aan de aanpalende oever de contouren van de Antwerpse Haven en tevens de aanleiding tot onderwaterzetten van de Hedwigepolder.

De bomen worden gekapt, de vegetatie uit de grond getrokken en de vijf aanwezige huizen worden met de grond gelijk gemaakt.

Zeeland zal altijd een haat-liefde verhouding houden met het water. Het water neemt en geeft. De dijk die bescherming zou moeten bieden word doorgestoken. De vaarroute verdiept, grotere en meer schepen. Het water komt het land gaat.

Een unieke kijk in de bebouwing van de polder, dat wat er nog is.

Copyright by Paul van Bueren
Shot on Kodak Portra 400
Using a Mamiya 645
http://www.paulvanbueren.com/places

New Instagram

Turns out my audience was decreasing to much after I determined my Facebook and my Instagram. So it is a business decision I am back on Instagram for as long as I need. Welcome to follow me there.

Boek Update

Ondertussen: Een nieuwe drukker, afscheid genomen van de vormgever, schadeclaim ingediend voor het prutswerk van de vorige drukker.

Kortom het maken van een boek is spannender dan een ritje in de menig achtbaan. Het is zwaar, veel denkwerk, veel beslissingen en het kost veel tijd en geld. Maar ik geef niet op, het boek gaat er komen.

Afgelopen vrijdag een tweede ontmoeting gehad met de nieuwe drukker en dat is echt iemand die betrokken is bij het maken van het boek. Iemand die mij en mijn boek voor vol aanziet en serieus neemt. Dat geeft een goed gevoel en de moed om dit project tot een goed einde te brengen.

De planning is nu om mijn boek in maart 2019 gereed te hebben.

image1.jpg
I Love you Decay: Thermphos Mamiya 645  Kodak Portra 400  Tijdens één van de nachtelijke bezoeken aan de fabriek.

I Love you Decay: Thermphos
Mamiya 645
Kodak Portra 400

Tijdens één van de nachtelijke bezoeken aan de fabriek.

Breaking the rules

Als kunstenaar ervaar ik mijn leven als een grote zoektocht, een route vol met obstakels, verleidingen, dood lopende wegen, hoge muren, prikkeldraad, diepe kuilen en om de zoveel meter een afslag naar links, rechts, boven of beneden die ik wel of niet kan nemen.

Welke keuze ik ook maak in het moment of na rijp beraad met mezelf of mensen in mijn omgeving die ik lief heb, alle keuzes zijn erop gericht om als mens of kunstenaar vooruit te gaan, te groeien.

Al tijden zie ik dat mijn analoge portret werk goed is, maar zo braaf, alles netjes en geen stofje te veel op het beeld, er zit heel veel gevoel in, maar ingehouden gevoel. Bedacht misschien wel zelf. Er moet dus iets veranderen, in mijn werk, in mijn denkpatroon, in mijn locaties, de manier van fotograferen, iets.

Onlangs werd me een antwoord aangereikt, bijna letterlijk, in de vorm van een boek in een welriekend boekwinkeltje in Antwerpen, waar ik was om het leven te vieren met mijn muze.

Sanne Sannes, ik herken die naam meteen, een paar jaar terug zag ik een documentaire over het korte en heftige leven van deze Nederlandse fotograaf. En dat verhaal is en het werk van Sanne is me bijgebleven.

Het boek in mijn handen maakte me week, natte ogen, rillingen op mijn rug. De kracht van de urgentie te moeten creëren, het gevoel in de beelden doorgegeven in een boekvorm. Een nieuwe zijweg, een nieuwe uitdaging, geprikkeld, geïnspireerd om mijn eigen grenzen op te rekken, te verkennen en wellicht er overheen te gaan. Wat is het ergste dat er kan gebeuren?

Vandaag ga ik ik experimenteren, nieuw beeld op oude filmrollen, niet op de instelling letten en gaan, voelen en mijn gevoelens omzetten in beelden. Zoals het schilderij in mijn vorige post, stoppen met denken en start met voelen.

Perfectie is saai, perfectie is dood. Hoera voor het imperfecte fine art portret.

Bron:
Het uur van de Wolf
Documentaire van Frodo Terpstra
http://www.2doc.nl

New Colours

Acrylic Paint on 75x115cm Canvas

IMAGE.JPG

Zakelijk Portret Portfolio/Archief

Een heel magazine vol met goed portretwerk! Bij mij krijgt de hoogste baas net zo veel tijd en aandacht als de parttime schoonmaker. Iedereen is nodig om een bedrijf draaiend te houden. Vind je het spannend om op de foto te gaan? Weet je wat? Ik vind het net zo spannend om jou op de foto te zetten. Ik investeer tijd en aandacht en krijg daar altijd een goed portret voor terug. Een draaiend restaurant tijdens de lunch als locatie? Geen probleem, met goede afspraken kom je een heel eind. Met flits of daglicht altijd zorg ik voor een mooie serie beelden waar je uit kunt kiezen. Geduld, flexibel en altijd in staat een oplossing te vinden. Ik moet moeite doen om te laat te komen en ga pas weg wanneer alle btrokkenen tevreden zijn. Met als bewijs deze mooie glossy ter ere van het 10 jarig bestaan van Sigma Personeelsdiensten, waar ik aan mee heb gewerkt.  

FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg

Publicaties van Commercieel werk

Zo veel als mogelijk verzamel ik alle publicaties van het commerciële werk dat ik maak. Zowel voor mijn archief als voor mijn portfolio vind ik het belangrijk om te kunnen laten zien hoe een idee, een invulling werkt op papier of op een website.

Hier enkele voorbeelden van de afgelopen jaren, mijn beelden kenmerken zich door rust in het beeld en aandacht voor de mensen onderwerpen die ik voor mijn camera krijg:

Schermafbeelding 2017-09-22 om 10.29.12.png
Schermafbeelding 2017-09-22 om 10.35.58.png
Schermafbeelding 2017-09-22 om 10.29.42.png

Redesigned my Website UPDATE January 9th 2019

Complete redesigned of my website. For the first time since I got my dot com I feel proud of my website. I has all I was looking for. Hope you will enjoy it.

SALE

Fine Art looking for Empty Wall

Verlaten (abandoned)
875.00

A series of 20 unique works out of my project ‘Verlaten (abandoned)’, a project by artist Paul van Bueren about that moment someone is leaving you a childhood memory relived over and over again and transferred into Fine Art Portraits.

All Portraits are shot on Fomapan 400 film using a Cambo SC-1 4x5” Technical Camera.

Prints are 50x63 cm on Fine Art Baryta Paper using a Epson Stylus Pro 11880 Printer.

Mounted on 2mm dibond and framed in a black frame frame, finished with a black wooden panel at the back and ready to hang.

All works are one of a kind, there will be no second print. All works will be signed and delivered with a Certificate of Authenticity.

Add To Cart